7 soovitust tõhusa töökuulutuse loomiseks

Tänapäeva tööturg on pidevas muutumises ning tööandjate jaoks on oluline mõista, kuidas efektiivselt ja sihipäraselt värvata. Selles kontekstis peavad tööandjad pakkuma selgeid ja köitvaid töökuulutusi, mis rõhutavad nende brändi tugevusi ja kõnetavad just õigeid kandidaate.

Selle saavutamiseks jagasid Recruri hommikuseminaril CVKeskus.ee värbamisjuht Grete Adler ja Kaitseressursside Ameti värbamisbüroo juhataja Vaidika Viljat oma kogemustel põhinevaid soovitusi.

Enne töökuulutuse avaldamist on kindlasti oluline organisatsiooni sees aru saada, keda ja miks otsima hakatakse, kas ametijuhend on asjakohane ja mis ametinimetusega inimest otsitakse. Kui ametikoha profiil ja värbamistrateegia on paika pandud ning värbamiskanalid välja valitud, alles siis tuleks hakata töökuulutuse koostamisega tegelema. Loomulikult ei tohi unustada ka värbavaid juhte koolitada, kuidas antud positsiooni värvata või kuidas vestlusi läbi viia.

Jagame ka Sinuga Vaidika ja Grete seitset soovitust tõhusa töökuulutuse loomiseks.

  1. Pealkiri loeb:
    pealkirja optimeerimine on justkui värbamise SEO. Liiga pikad või ebamäärased pealkirjad võivad vähendada kandideerimise aktiivsust.
  2. Sobiv töökuulutuse pikkus:
    kuigi võib tunduda, et ülipikad või äärmiselt lühikesed tööpakkumised on uuenduslikud, ei pruugi need tegelikult töötada, kui teie organisatsioon ei ole üldiselt väga ihaldatud tööandja. Tööpakkumine pole romaan, selle sisu tuleb edastada struktureeritult, et anda selge ülevaade pakutavast rollist. Mida tähendavad Sinu ettevõttes arenguvõimalused? Motiveeriv töötasu? Kirjuta sellest konkreetselt ja lähemalt.
  3. Väldi ülemüüki:
    liigne ülistamine või ebarealistlike ootuste loomine võib põhjustada pettumust.
  4. Lühike kandideerimisprotsess:
    hoida kandideerimisprotsess lühike ja lihtne. Testi oma ettevõtte töökuulutusele kandideerimist – kui kandidaat loeb töökuulutust ja täidab kandideerimisvormi vähem kui 5 minutiga, suurendab see kandideerinute arvu 3 korda.
  5. Võta kandidaadiga kohe ühendus:
    aktiivne tööotsija võib kandideerida mitmele pakkumisele korraga, nii et kiire reageerimine on oluline. Ootad ühendust võtmisega nädal või isegi kaks? Kahjuks võib väärt kandidaadil olla juba mõne päevaga mitu vestlust kokku lepitud.
  6. Sisu versus disain:
    kui kujundus aitab tähelepanu püüda, siis sisu paneb kandideerima. Sisu on kuningas.
  7. Palga avalikustamine:
    palganumbri avalikustamine töökuulutuses suurendab kandideerijate arvu märkimisväärselt. CV Keskus.ee andmetele tuginedes on avaliku töötasuga kuulutustel lausa 63% rohkem kandidaate.

On huvitav märkida, et töötasu suuruse säilitamisel on peamisteks tõmbeteguriteks tööpakkumisel suuremad preemiad, huvitavam töö ja tasustatud lisapuhkus. Samuti erialased arenguvõimalused ning praeguses majandusolukorras hindab 40% vastanutest enam ka stabiilsemat ja kindlamat tööandjat. Sellised tegurid aitavad uut kolleegi just Sinu ettevõttesse meelitada.

Tänapäeva tööturul edukalt värbamiseks peavad tööandjad looma töökuulutusi, mis pole mitte ainult informatiivsed ja visuaalselt meeldivad, vaid mis räägivad ka otse sihtgrupi soovidest ja vajadustest. Nende seitsme punkti rakendamine aitab luua selgemaid, sihipärasemaid ja tõhusamaid tööpakkumisi, mis on võimelised ligi tõmbama just Sinu ettevõttesse sobivaid kandidaate.

Võta minuga julgelt ühendust, kui soovid, et Sinu ettevõtte töökuulutuse koostamisel või disainimisel oleks professionaalset nõuannet vaja.

Marit Alaväli
Recrur värbamistarkvara tegevjuht ja asutaja
marit@recrur.com

Tarkvara ja teenuste info

Mul on hea meel tutvustada Sulle Recrur’i poolt pakutavaid võimalusi teie organisatsiooni värbamise lihtsustamiseks ja järgmisele tasemele viimiseks.

Palun võta minuga ühendust, arutame ja leiame just teile parima lahenduse.

Soovid proovida?

Broneeri demo

Kasutajatugi

image/svg+xmlGDPR

Kogu info Recruris on talletatud vastavalt GDPR andmekaitse seadustele ning sind teavitatakse aegsasti andmete aegumisest.