Kaitseinvesteeringute keskus digivärbab nagu idufirma

Artikkel DigiPro-st
Autor: Harry Tuul
Avaldatud: 10.09.2020 kell 08:18

Kolm aastat tagasi loodud 300 miljoni eurose investeerimiseelarvega Riigi Kaitseinvesteeringute Keskusest on saanud digilahenduste teerajaja mitte ainult avalikus sektoris — näiteks digivärbamisega tehakse nii mõnelegi ka erasektorist silmad ette.

Keskus kasutab lisaks vanakooli lehekuulutusele värbamiseks nii digiplatvorme kui ka sotsiaalmeediat. “Meil on väga palju ruumi innovaatiliste ideede elluviimiseks ning “kastist välja” mõtlemise oskust vaatame ka värbamisel,” rääkis DigiPROle keskuse personalispetsialist Sigrid Sinnep.

“Oma olemuselt sarnaneme pigem startup’ile, kes on võtnud teerajaja rolli ning kelle ambitsioonikad eesmärgid loovad vajaduse pidevaks arenguks.”

Keskus loodi eesmärgiga koondada kaitsevaldkonna tugiteenuste kompetents ühte asutusse ning võimaldada kaitseväel keskenduda sõjaliste ülesannete täitmisele. “Noore organisatsioonina iseloomustab meid agiilsus — oleme pidevalt muutumises,” tunnistas Sinnep.

Värbamistarkvara

Tema selgitusel on neil olnud võimalik katsetada erinevaid digilahendusi just uute töötajate värbamisel ja valikul. Seejuures on värbamisprotsessi muutnud oluliselt kiiremaks, lihtsamaks ja läbipaistvamaks värbamistarkvara kasutuselevõtt.

“Kaalusime erinevaid lahendusi, kuid lõpuks otsustasime eestlaste poolt loodud Recruri kasuks ja oleme seni väga rahul. Lisaks sellele, et kõikide konkursside haldamine on mugavalt ühes kohas, oleme loonud sinna ka enda talendipanga. Täites ära ühe lühikese vormi, on võimalik endast märku anda kõigil, kellel on huvi meie kollektiiviga liitumise vastu,” selgitas Sinnep.

Ta jätkas, et talendipangaga liitunud inimese profiilile vastava ametikoha vabanemisel saab keskus temaga kohe ühendust võtta ja välja selgitada, kas ta võiks organisatsiooni sobida.

“Meie haldusala asutustest oleme ainsad, kes on värbamistarkvara kasutusele võtnud ning näeme, et see annab meile olulise eelise. Mitte ainult meie endi tööaja kasutuse osas, vaid ühtlasi loob ka positiivsema kandidaadi kogemuse, kiirendades oluliselt värbamisprotsessi ning tagades, et kõikide kandidaatidega suheldakse ning neile antakse tagasisidet,” rääkis Sinnep.

Sotsiaalmeedia

Kuid see pole veel kõik. Keskus on loonud enda asutuse LinkedIni lehekülje ning kogu haldusalast on neil ka ainsana LinkedIni värbaja konto. “Konto on vajalik, et jõuda laiema sihtrühmani ning tagada, et meie kasutusse antud 300miljonilise investeeringute eelarve kasutamise eest vastutaksid võimalikult kompetentsed oma ala spetsialistid,” ütles Sinnep.

Tema kinnitusel on LinkedIn väga tulemuslik nii spetsialistide kui ka juhtide leidmiseks, sest võimaldab laialdast sihtotsingut. “Ainult “postita-palveta” stiilis töökuulutused on meie jaoks minevik, uute inimeste leidmiseks teeme siiski lisapingutusi ja sihtotsing on üks nendest,” lausus personalispetsialist.

Sotsiaalmeedia võimalustest kasutab keskus veel Facebooki. “Seal oleme katsetanud erinevaid lähenemisi nii pildi- kui ka videopostituste näol. Näiteks eelmisel aastal viisime koostöös Brandemiga läbi suurema kampaania kategooriajuhtide leidmiseks, mille raames näitasime liikuvas pildis enda juhti, kes inimesi kandideerima kutsus,” meenutas Sinnep.

Video aina olulisem

Tema sõnul jõudis video väga paljude inimesteni ning siiani saame selle kohta väga positiivset tagasisidet, sest inimestel on see kampaania meeles. “Video suund on kindlasti see, kuhu poole liigume ja mida soovime edaspidi rohkem katsetada — seda nii videokuulutuse kui ka videoga kandideerimise osas,” kinnitas Sinnep.

Seejuures kasutab Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus kuulutuste juures üha enam nende endi inimesi, mitte anonüümseid sõdureid, et anda kandidaadile esmane ülevaade, kellega ta tulevikus koos töötama hakkaks. “Kuna meie kollektiivis on väga isikupärased ja ägedad inimesed, soovime seda kuvada ka väljaspoole — video vahendusel on see võimalik. Ühtlasi saame seeläbi anda parema ülevaate meie organisatsioonikultuurist — nimetades ennast innovaatiliseks riigiasutuseks, peame ka innovaatiliselt lähenema.”

Mitte enam nii uudse, kuid seevastu huvitava lähenemisena on keskus palunud kandidaadil lisaks klassikalisele CV-le saata enda videotutvustus. “Siinkohal oleme saanud väga erinevat tagasisidet. Näiteks on tulnud ette kõnesid, kus inimene helistab ja ütleb, et ühele ontlikule riigiasutusele ei ole video küsimine kohane ning tema on sellise asja jaoks liiga vana,” kirjeldas Sinnep.

“Vastukaaluks oleme saanud muidugi väga positiivset tagasisidet, isegi inimestelt, kes ei ole valituks osutunud, sest kandidaadi kogemus on olnud meeldiv, arendav ning eneseületust nõudev. Selles on oma osa ka viisil, kuidas me tööintervjuusid üles ehitame ja läbi viime — panustame enda asutuse tutvustamisse ning loome meeldiva ja pingevaba õhkkonna.”

Töötab ka ajalehekuulutus

“Mõeldes meie peamisele sihtrühmale, on digitaalne värbamiskampaania väga oluline. Samas on meil ametikohti, mille täitmine nõuab pigem klassikalist lähenemist, sest kuigi peamaja asub Tallinnas, paiknevad meie inimesed üle Eesti,” rääkis Sinnep.

Seetõttu ei pruugi tema sõnul digitaalsete lahendustega alati soovitud sihtrühmani jõuda. “Kuigi oleme väga aja- ja kohapaindlikud ehk tööpäeva algus ja lõpp lepitakse kokku enda vahetu juhiga ning enamikel ametikohtadel võimaldame soovi korral täielikult kaugtööd, on mõned positsioonid, kus kohapeal viibimine on vajalik. Seetõttu kasutame uute töötajate leidmiseks näiteks kohalikke ajalehti ning tehnoloogiamaailmas levinud soovitaja tasu maksmist,” lisas personalispetsialist.

Ta lisas, et turundus- ja personalivaldkonnas on üks suurim väljakutse tööandja brändi arendamine ning visuaalse identiteedi loomine. “See on valdkond, kus katsetame erinevaid lahendusi ning kompame piire. Meie jaoks on äärmiselt põnev aeg, sest on võimalus luua midagi uut ning toetada seeläbi organisatsiooni ühe põhieesmärgi saavutamist — kujuneda enda valdkonna kompetentsikeskuseks,” sõnas Sinnep.

Tarkvara ja teenuste info

Mul on hea meel tutvustada Sulle Recrur’i poolt pakutavaid võimalusi teie organisatsiooni värbamise lihtsustamiseks ja järgmisele tasemele viimiseks.

Palun võta minuga ühendust, arutame ja leiame just teile parima lahenduse.

Recruri tasuta äpp on saadaval Google Play Stores, selle kasutamiseks vajad Recruri kontot.

Soovid proovida?

Loo tasuta konto ja proovi ise. Ei võta rohkem kui mõni minut.

Kasutajatugi

image/svg+xmlGDPR

Kogu info Recruris on talletatud vastavalt GDPR andmekaitse seadustele ning sind teavitatakse aegsasti andmete aegumisest.

Recrur värbamistarkvara kuulub EASi Arenguprogrammi, mille raames toetatakse Recruri Euroopa Regionaalarengu Fondist aastatel 2018-2022 summas 436 500€, eesmärgiga Recruri arendada ja globaalselt lansseerida (vähemalt 45% käibest).