PRO tipid parima kandidaadikogemuse loomiseks. Webinari kokkuvõte.

11 juuni hommikul viisime läbi meie järjekordse praktilise värbamiswebinari, mille peamiseks fookusteemaks oli disainmõtlemine ja kuidas läbi selle luua parimat kandidaadikogemust.

Tänasel tööjõumaastikul on positiivne kandidaadikogemus olulisem kui kunagi varem, sest tööturg on avanemas, passiivsed kandidaadid aktiviseeruvad ning ettevõtte mainekujundus määrab paljuski kandideerimiste arvu. Pandeemia aeg ning digitaliseeritus on aga paljuski muutnud kandideerijate seniseid harjumusi (video-CVd, kohtumised Zoomis, eeldused kodukontoris töötamiseks jne). Ehk et on aeg läbi analüüsida tänane kandidaadikogemus ning mõelda, kas ka sinu ettevõttes on tehtud vajalikud sammud, et muutunud tingimustega kaasas käia.

Webinari viisid läbi Reelika Ein, disainmõtlemise coach ja Belbini atesteeritud konsultant, Sander Matsina, Recrur äriarendusjuht ja oma kogemuslugu jagas Apranga Grupi personalijuht, Helena Laus.

Tuleviku kandidaadikogemus ja kuidas seda ise disainida

Reelika Ein tutvustas kuulajatele disainmõtlemise põhimõtteid ja reaalseid näiteid meie kõigi elust enesest, sest antud meetodit saab rakendada mitte ainult värbamises, vaid mistahes valdkonnaga seonduvalt.

Reelika tutvustas meile läbi värvikate näidete kogemuse psühholoogiat ja kuidas parimad kogemused meie elus talletuvad mällu piltide, mitte filmina. Saime üheskoos rännata mõtetes tagasi oma viimasele puhkusereisile ja kogeda meenutuste piltmälu. Sama on ka kandidaadikogemusega. Inimestele jäävad meelde vaid kindlad seigad kokkupuutest ettevõttega või nende töötajatega. Mistõttu on väga oluline, et kogu kandidaadikogemuse protsess on nö enda nahal läbi proovitud, et oskaks empaatiliselt ka ennast kandidaadi rolli panna. Ja see protsess ei hakka pihta töökuulutuse avaldamisest, vaid palju-palju varem.

Kuna hetkel on ettevõtted erinevates olukordades, osadel on aktiivne värbamisperiood, kuhu kandideerivad sajad või isegi tuhanded kandidaadid ning kogu sellest andmerägastikust tuleb personalijuhil end läbi närida ja teisalt on ettevõtteid, kus hetkel aktiivset värbamist üldse ei toimu. Kui täna töötajate otsimisega tegelema ei pea, siis on Reelika sõnul praegu parim aeg mõelda läbi tegevused tööandja brändi suunal ja disainida soovitud kandidaadikogemus, mis loob kandidaatidele parima emotsiooni ja suhteid edaspidiseks.

Reelika juhendas meid oskuslikult Miro keskkonnas (www.miro.com) läbi kandidaaditeekonna disainimise etappide, tutvustades 6 elementi, mida sealjuures alati silmas pidada.

Lisaks rõhutas Reelika, et kandidaadikogemuse modelleerimise protsess ei saa kunagi valmis ja vajab pidevalt uuendamist ning kindlasti ei tasu karta teha vigu. Me kõik oleme ju inimesed ja tihtipeale just vigadest mõistame ise kandidaate kõige paremini, sest oleme omal nahal kõik eksimused läbi kogenud.

Meie teiseks külalisesinejaks oli Helena Laus, Apranga Grupist ning Helena jagas meiega kogemusi kriisiaegsest ajast, kui kõik Apranga poed olid kinni ja neil tuli ümber fokusseerida töötajate hoidmisele ning koolitamisele. Lisaks jagas ta kuulajatega ka uudseid kogemusi, mis pandeemiaaegne digiajastu kasv endaga värbamisse kaasa on toonud. Helena rääkis värvikalt, kuidas nad on edukalt rakendanud video-CV saatmise võimaluse ning avastanud, et noorem generatsioon eelistab täna pigem Zoom kohtumist, kui kontoris kokkusaamisi.

Lisaks kirjeldas Helena tänast olukorda Aprangas, kus nad on avastanud, et tänu meeletule kandidaatide arvule, vajadusele jagada infot ka teiste allüksuste + Baltikumi kolleegidega, on nad mõistnud värbamise digitaliseerimise tungivat vajadust. Seni on neil peamiseks tööriistaks olnud Excel, aga suurte andmebaaside haldamine on juba keerukam, väga ajamahukas ning vigade tekkimise tõenäosus suur. Meil on hea meel, et Apranga on leidnud lahenduse Recrur tarkvara näol, et hallata konkursse ja kandideerimisi, koguda andmebaase tulevaste vakantside täitmiseks ning automatiseerida tagasisidestamised, kohtumised ja kogu e-maili majandus.

Digitaliseerimise näidetena tutvustas Sander Matsina, meie äriarendusjuht, Recruri uusimat tootearendust – karjäärilehe tegemise funktsionaalsust ning selle erinevaid võimalusi ja mooduleid. Uus funktsionaalsus tuleb turule alates sügisest.

Aitäh meie vahvatele külalisesinejatele, kes te oma kogemusi ja teadmiste pagasit jagasite ning suur tänu kõigile kuulajatele. Meie üllatuseks oli teid lausa üle 100, mis tõestab teema populaarsust ja olulisust.

NB! Loosirattas osutusid õnnelikeks võitjateks: Eeva Adamson (Respo Haagised), Tormis Otsma (Tallinna Tehnikagümnaasium), Karin Ruus (Thermory), Laureen Leiten (Viljandi haigla) ja Merlin Roio (Saint-Gobain). Palju õnne kõigile võitjatele ja edukat kandidaadikogemuse modelleerimist!

Kes võitjateks ei osutunud, aga soovivad antud teemadega lähemalt tutvuda, võtke meiega julgelt ühendust. Kontaktid leiad siitsamast meie kodulehelt.

Soovime kõigile edu parima kandidaadikogemuse disainimisel!

Tarkvara ja teenuste info

Mul on hea meel tutvustada Sulle Recrur’i poolt pakutavaid võimalusi teie organisatsiooni värbamise lihtsustamiseks ja järgmisele tasemele viimiseks.

Palun võta minuga ühendust, arutame ja leiame just teile parima lahenduse.

Recruri tasuta äpp on saadaval Google Play Stores, selle kasutamiseks vajad Recruri kontot.

Soovid proovida?

Loo tasuta konto ja proovi ise. Ei võta rohkem kui mõni minut.

Kasutajatugi

image/svg+xmlGDPR

Kogu info Recruris on talletatud vastavalt GDPR andmekaitse seadustele ning sind teavitatakse aegsasti andmete aegumisest.

Recrur värbamistarkvara kuulub EASi Arenguprogrammi, mille raames toetatakse Recruri Euroopa Regionaalarengu Fondist aastatel 2018-2022 summas 436 500€, eesmärgiga Recruri arendada ja globaalselt lansseerida (vähemalt 45% käibest).