9. aprilli hommikul viisime läbi koduse värbamiswebinari, kus meie tegevjuht, Marit Alaväli, arutles tööjõuturu tänase ja tuleviku olukorra üle, vaatasime üheskoos Statistikaameti andmeid töösuhete muutuste kohta, mõtisklesime kuidas on muutunud värbaja roll ja mis võimalusi muutunud tööjõumaastik endaga kaasa on toonud ning kuidas seda olukorda tuleviku ettevalmistusteks ära kasutada. Mariti sõnumiks oli, et tuleb olla leidlik ja otsida positiivseid lahendusi. Kui valdkond nõuab välkvärbamist, siis reageerida kiirelt ja kui värbamisprojektid on ootel, siis tegeleda strateegilise värbamise ettevalmistustega (ideaalne aeg andmebaaside täiendamiseks uute kandidaatidega, kuna inimesed on avatud uutele pakkumistele).
Sander Matsina, meie müügijuht, kaardistas erinevaid ajutise tööjõuportaale ja -vahendusplatvorme, mis kriisist lähtuvalt on tekkinud ja mis pakuvad ettevõtetele tasuta teenust. Siinkohal kokkuvõte webinaril käsitletust:
Eesti Töötukassa
ajutiste töökuulutuste portaal
Portaal on tööandjatele tasuta ja leiab palju kuulutusi eelkõige lihttööliste leidmiseks. Tänaseks päevaks on portaali kuulutuse lisanud mitmed ettevõtted erinevatest valdkondadest, mis tähendab, et kandidaadi tähelepanu nimel on tekkinud teatud konkurents. Siinkohal soovitame tööpakkujatel oma visuaalid põhjalikult läbi mõelda, et need oleksid kooskõlas pakutavate ametikohtadega ning julgustame lisama ka pilte oma meeskondadest, et eristuda ja tööotsijat paremini kõnetada.
Share Force One
tööjõu jagamise platvorm
Platvorm on loodud Hack the Crisis veebihäkatoni raames ja koostöös Töötukassaga ühendab omavahel ettevõtted ajutiseks tööjõu vahetuseks. Kandidaadid sellel platvormil kandideerida ei saa, aga ettevõtted, kelle on vaja koondada või on inimesi üle, saavad jagada antud infot teiste ettevõtetega, kellel on abikäsi puudu. Hetkel on aktiivseid pakkumisi küll platvormil vähe, kuid majandusprognoose arvesse võttes võib oodata, et kuu-kahe pärast võib neid olla märksa rohkem.
MeetFrank
talendiportaali kaugtöö pakkumised
MeetFrank mobiilirakenduses on alates märtsikuust eraldi kaugtöö kategooria, kus leidub üle 100 kuulutuse IT-st, müügist, turundusest ja personalivaldkonnast. Otsitakse oma ala spetsialiste ja kuni eriolukorra lõpuni pakub talendiportaal ettevõtetele tasuta portaali kasutust. Portaal on inglisekeelne ja keskendub peamiselt Eesti, Leedu ja Soome turgudele.
Okidoki
töökuulutused
Veel mõned kuud tagasi poleks uskunud, et ostu-müügi portaalist võib saada oluline kanal lihttööjõu värbamiseks. Kuulutuste lisamine on tasuta ning mitmed ettevõtted kasutavad seda portaali justnimelt venekeelse sihtrühmani jõudmiseks. Kohati on antud töökuulutuste rubriigis küll raske orienteeruda, sest eraisikute ja ettevõtete kuulutused on segamini, aga valitud sihtrühmani jõuab siit kindlasti. Soovitame ettevõtetel lisada kindlasti kuulutustesse link ka oma karjäärilehele, kust kaudu kandiderida.
TalTech
praktikaportaal
TalTechi majandusteaduskond koostöös Recrur-iga on loonud praktikantide vahendamise portaali, kust lihtsalt ja kiirelt praktikante või lisatööjõudu värvata. Kuna tegemist on majandusteaduskonnaga, siis valdkondadeks on administratsioon, turundus, äri juhtimine ja müük. Praegu on kõige aktiivsem aeg praktikakohtade otsimiseks, mis annab ettevõtetele võimaluse madalamate kuludega tööjõu palkamiseks.
Ka Facebookis on tekkinud mitmeid ajutise tööjõu pakkumistega gruppe:
- Hooajalised tööpakkumised suvetöö ja Hooajatöö / Kandideeri.ee (3718 jälgijat) https://www.facebook.com/groups/hooajatoo/
- Hooajatöö Ajutine töö Tööpakkumised (2227 jälgijat) https://www.facebook.com/hooajatoopakkumised/
- Hooajalised tööpakkumised, hooajatöö ja ajutine töö (1700 jälgijat) https://www.facebook.com/Hooajapakkumised/
Erinevad regionaalsed tööpakkumised võivad samuti ettevõtetele uusi võimalusi pakkuda. Siinkohal vaid mõned näited:
- Tööpakkumised Tallinnas ja Harjumaal https://www.facebook.com/groups/1746537542248520/ (17 298 jälgijat)
- Tööpakkumised Tartus https://www.facebook.com/groups/1231360666897249/ (15 988 jälgijat)
Sander soovitas webinaril kasutada julgelt loetletud kanaleid ning panustada kindlasti ettevõtte enda karjäärilehtedesse, kust tööotsijad ka ise endast märku saavad anda. Kuna võimalikke infokanaleid on palju ja et nende vahel majandamine liigset ressurssi ei nõuaks, siis soovitas Sander kasutada värbamistarkvara, mis kõikidest kanalitest pärineva info ühte kokku korjab ja kus juba ettevõtte andmebaasis infot lihtsamalt töödelda saab.
Koduse värbamiswebinari lõpetas meie turundusjuht, Mihkel Stint, kes jagas näpunäiteid sotsiaalmeedias paremaks reklaamimiseks ja edukaks värbamiseks. Kuidas kasutada inimese liikumis- ja värvitaju, luua reklaamidele kontraste, pöörata tähelepanu sõnumi täpsusele ja lokaalsusele ning mida hinnata „like-ide“ ja „share-idega“. Mihkel tutvustas Ida-Tallinna Keskhaigla ja Securitase näidetel, kuidas sotsiaalmeedia maastikul tööpakkumistega silma paista.
Aitäh kõigile värbamiswebinaril osalejatele ja kindlasti jätkame alustatud traditsiooni järgmiste teemade ja webinaridega.
Kui kellelgi tekkis soov kas sotsiaalmeedias värbamise või mõne muu teemaga rohkem süvitsi minna, siis võtke meiega julgelt ühendust.
Broneeri endale tasuta konsultatsiooni aeg vajutades allolevale nupule.
Veelkord aitäh kõigile ja olgem terved!
Recrur meeskond