Selle artikliga on kaasas ka juhendavad materjalid, mida saab siit alla laadida.
Digitaliseerimine ja automatiseerimine on sõnapaar, mida oleme üldiselt harjunud kuulma, kui räägitakse tööstusvaldkonnast või IT-sektorist. Tore aga on täheldada, et digitaliseerimine on jõudmas ka personaliinimeste teadvustesse ja aina enam otsitakse võimalusi, kuidas saaks oma tööd teha efektiivsemalt ja tulemuslikumalt. Värbamistarkvara pakub selleks erinevaid võimalusi.
Värbamistarkvara eesmärgiks on:
- pakkuda kandidaadile läbipaistvust
- tagada värbajale efektiivsus
- võimaldada ettevõtte juhile ülevaade värbamise tulemuslikkusest
Kui ettevõte on otsustanud värbamistarkvara kasuks, siis peab arvestama, et tegemist on muudatusega, kuhu peavad olema kaasatud kõik osapooled, kes on firmasiseselt värbamisega seotud (personalijuht, tegevjuht, osakondade juhid jne). Uue tarkvara juurutamine on nagu projektijuhtimine: on vaja paika panna eesmärk, etapid, tähtajad ja isik, kes protsessi jälgib ja selle eest vastutab.
Et jagada teile meie kõige olulisemaid kogemusi ning õppetunde, oleme kokku pannud 5 olulist sammu värbamise edukaks digitaliseerimiseks:
- Samm: Sea kindlad eesmärgid, mida tahate digitaliseerimisega saavutada. Näiteks: administratiivtegevuste vähendamine; parim kandidaadi kogemus; oma ettevõtte talendibaasi loomine. Kindlasti on vaja paika panna mõõdikud ja kirjeldada, kelle töö muutub digitaliseerimise järel paremaks ja kuidas.
- Samm – Kaasa vastutajad ja leia liitlased. Oluline on teada, kes on projekti eest vastutaja ja kes kuuluvad projekti juhtrühma. Mõeldes läbi, kes on värbamistega seotud, saadakse teada ka projektrühma suurus.
- Samm – Planeeri ja ajasta. Värbamistarkvara juurutamine võtab aega ja tänu sellele peab mõtlema, millal oleks kõige õigem aeg teemaga tegeleda ja kaasatud kolleegide ajalist ressurssi kasutada. Näiteks kui on vaja suveks lisatööjõudu, peaks tarkvara olema aktiivselt kasutusel juba kevadel.
- Samm – Loo soodne pinnas muutuseks. Tuleb arvestada, et harjumuste muutmine on paras väljakutse. Kui ettevõtte töötajad on värbamistarkvara juurutamisse kaasatud ja mõistavad selle kasulikkust, tekib vähem takistusi ja arusaamatusi.
- Samm – Kaasa juhtkond ja saa nõusolek. Ettevõtte juhid saavad pidevalt pakkumisi, kuidas tööd efektiivsemaks muuta. Et juhtidel oleks vajalik ülevaade kogu projektist, soovitame neid kaasata juba projekti algfaasis, tutvustades tegevuskava, eesmärke ja mõõdikuid.
Värbamise digitaliseerimine on harjumuste muutmine ja nagu iga uus algus, võib sellega kaasneda teatud kasvuvalu, kuid tulemus on seda väärt. Oma klientide puhul näeme, et kõik, kes on projekti erinevad sammud eelnevalt läbi mõelnud, saavad värbamistarkvara juurutamisega väga edukalt hakkama.
Kui soovid põhjalikumat tegevuskava ja soovitusi igaks 5-ks sammuks, saad vajaliku materjali iseseisvaks tööks siit.
Sisesta oma e-mailiaadress, vajuta nupule ja pdf-dokument saadetakse sulle automaatselt.
Ühtlasi liitud ka meie postitusnimekirjaga – hoiame Sind kursis uute sündmustega Eesti värbamismaastikul ja jagame kasulikke nõuandeid. Postitusnimekirjast on alati võimalik lahkuda.
Sander Matsina
Recruri müügijuht