Kui kandidaadid kandideerivad töökohale, on nende kogemus teie ettevõttega värbamisprotsessi ajal ülimalt oluline. Tööandjad ja värbamisjuhid peaksid püüdma luua tööotsijatele positiivse kogemuse alates töökuulutuse avaldamisest kuni lõpliku pakkumiseni. Brandemi 2020. aastal Eestis läbiviidud juhtide ja spetsialistide uuringu kohaselt on olulisteks teguriteks kandidaatidele esmase info kiire edastamine ja selge kommunikatsioon, mis muudavad kogu värbamisprotsessi oluliseks.
Uuringud näitavad, et positiivne kandidaadikogemus võib märkimisväärselt mõjutada ettevõtte brändi ja tulevasi värbamisvõimalusi. LinkedIni uuringust selgus, et 83% kandidaatidest muutuvad tööandja brändi fännideks, kui neil on positiivne kandidaadikogemus, isegi kui nad tööd ei saa. Samas, kui nende kogemus on negatiivne, levitavad nad seda sõnumit keskmiselt kuuele inimesele.
Hea kandidaadikogemus aitab kandidaatidel tutvuda teie ettevõtte kultuuriga ja jätab neile positiivse mulje teie meeskonnaga liitumisest. See hõlmab kõiki suhtlusi värbamisprotsessi käigus, sealhulgas intervjuusid ja tagasisidet.
Värbamisprotsessis kandidaatidele tagasiside andmine on oluline mitmel põhjusel, mis ei piirdu ainult ettevõtte maine hoidmisega. Oluline on mõista, et ka kandidaatide aeg on väärtuslik. Sageli jääb tähelepanuta, et kandidaadid panustavad oma aega ja energiat, et osaleda värbamisprotsessis – täites taotlusi, valmistudes intervjuudeks ja oodates pikisilmi vastuseid. Kui neid jäetakse teadmatusse, võib see tekitada pettumust ja vähendada motivatsiooni tulevikus osaleda teie ettevõtte värbamisprotsessides.
Kandidaatide jaoks on oluline, et neid hoitaks kursis toimuvaga. See näitab, et ettevõte hindab nende aega ja pingutusi. Regulaarne ja läbipaistev suhtlus loob positiivse mulje, isegi kui tulemus ei ole kandidaadi jaoks soovitud. Tugev tagasisidekultuur aitab ettevõttel eristuda ja meelitada tulevikus ligi rohkem talente. CareerArc’i 2021. aasta uuringu kohaselt ütles 62% kandidaatidest, et nad lükkaksid tagasi ettevõtte pakkumise, kui neil oleks negatiivne kogemus värbamisprotsessi ajal, isegi kui nad saaksid parema pakkumise.
Tänapäevased värbamistarkvarad ja automatiseerimislahendused teevad selle protsessi nii värbaja kui ka kandidaadi jaoks märksa lihtsamaks. Automatiseeritud süsteemid võimaldavad personaliosakonnal saata kandidaatidele kiiret ja personaalset tagasisidet, hoides neid kursis iga etapi edusammudega. See mitte ainult ei säästa värbaja aega, vaid loob ka kandidaadile positiivse kogemuse, mille tulemuseks on paremad suhted ja maine ettevõttena.
Recrur tarkvara toetab igati positiivse kandidaadikogemuse loomist ja lõpp-protsessis ka selle hindamist. Kui soovid, et ka Sinu ettevõtte kandidaadikogemus tõuseks uuele tasemele, siis võta meiega ühendust support@recrur.com ja aitame suurima rõõmuga Recruri just Sinu ettevõtte kasuks maksimaalselt tööle rakendada.
Janeli Eiert
Kliendikogemuse juht