Kuidas värvata aastaga 150 töötajat?

Käesolevas värbamisblogis toome teieni ühe põneva loo valdkonnast, mis ei ole Eesti üldsusele eriti tuntud ning kuhu värbamine nõuab erilist nutikust, erinevate värbamiskanalitega katsetamist ning tugevat ettevõtte brändingut. Tegemist on „Live Dealer“ stuudio teenuseid pakkuva ettevõttega Studioworks, kes jagab meiega oma põnevaid kogemusi otse „lahinguväljalt“.

Studioworks sai oma nurgakivi juulis, 2018 aastal ja on spetsialiseerunud „Live Dealer Studio“ teenuse pakkumisele. Ehk siis kõige lihtsamalt selgitades – Studioworks stuudios pakutakse live kasiinomängude nagu Baccarat, Roulette ja Sic Bo mängude vahendamise teenust ööpäevaringselt.

Studioworks värbaja Kadri Avloi meenutab olukorda, kus 2019.a märtsikuus ettevõttega liitudes oldi ja kuidas kõik alguse sai:

“Esialgu kasutasime Worklandi ruume, mis üsna peagi meile kitsaks jäid. Mäletan, et külastasime minu esimesel tööpäeval värskelt valmivat kontorit – ruumides kandsime veste ja kiivreid, ehitus käis täies hoos, paljud seinad ruumidel puudusid ning CEO, Peter Tulemo, andis meile ülevaate, kuhu ja mis täpsemalt tuleb. Kontorisse, mis oli jätkuvalt veel ehitusjärgus, kolisime sisse maikuus, kus esimesed Game Presenterid treeningutega alustasid ning 3.juuniks olime valmis minema live-i. Alustasime tegevust 24/7 kahe lauaga, kus hakati esitlema live kasiinomängu Baccarat otse kaamerate ees.“

Värbamisstatistika Studioworksis

Mis töötajate värbamisse puutub, siis võib ainult ette kujutada, milline väljakutse on Eestis nii tundmatusse valdkonda inimesi leida. Rääkimata mitte harjumuspärastest ametinimetustest nagu Game Presenter, mis selle valdkonnaga kaasnevad.

Kronoloogiliselt võib Studioworks värbamisstatistika välja tuua selliselt:

Mis olid 3 peamist väljakutset, mis vajasid lahendamist?

Väljakutse nr 1

Tundmatu valdkond ja veel tundmatumad ametinimetused

Kandidaatide leidmisel ei olnud varasemalt ettevõttest Studioworks keegi midagi kuulnud, samuti oli valdkond ning Live Dealer Studio täiesti võõras termin ja inimestel puudus ettekujutus, millega täpsemalt on tegu. Game Presenterite värbamine saigi ettevõttele esimeseks tõeliseks proovikiviks. Võib ainult ette kujutada, kui raske on värvata inimesi positsioonile, mida ei olnud võimalik neile isegi näidata (stuudio sel hetkel puudus).

Lahendus

Ettevõttel tuli tööandja brändinguga väga palju vaeva näha, et tutvustada antud valdkonda üleüldiselt ning selgitada, millele Studioworks selles spetsialiseerunud on. Game Presenter ametikohti tuli esialgu illustreerida näidetega välisturgudelt ning video vahendusel. Peale stuudio valmimist, tekkis võimalus kandidaate juba külla kutsuda ning intervjuu käigus neile stuudiot ja välja pakutavaid positsioone täpsemalt tutvustada.

Kuigi ollakse ettevõttes aja jooksul tugevalt kommunikatsioonile panustatud, tõdetakse siiski, et antud valdkond ja sealsed positsioonid on endiselt paljude jaoks tundmatud. Alguses saadi kandideerimisprotsessis isegi negatiivseid kommentaare, näiteks, kes ei soovinud intervjuule tulla, kuna positsioonid tundusid kahtlased, sest tegemist on ju tööga live-kaamera ees ning stuudio opereerib ööpäevaringselt. Teisest küljest, on saadud ka väga palju positiivseid emotsioone inimestelt, keda antud positsioon just kõnetab, kuna tegemist on millegi täiesti uudse ja tundmatuga.

Peamised õppetunnid, mida tulevikus teisiti teha

Uudse teenusega turule tulles, tuleks panustada kohe alguses väga tugevalt ettevõtte Employer Branding-ule ja üleüldiselt ettevõtte tuntuse kasvatamisele. Ehitada kiiresti üles kommunikatsioonikanalid (koduleht ja sotsiaalmeedia), et teha ettevõtet läbipaistvamaks ja tööotsijale usaldusväärsemaks.

Sotsiaalmeedias värbamise kohta on rohkem võimalik lugeda siit.

Väljakutse nr 2

Kuidas jõuda värbamisel õige sihtrühmani?

Game Presenteri positsioon on hea karjääri alustamiseks, esmase töökogemuse saamiseks ning võimalus siduda töökoht õpingutega. Sellest lähtuvalt on Studioworks sihtrühmaks kujunenud eelkõige noored, kelleni jõudmine on osutunud tõeliseks väljakutseks. Kuna lisaks inglise keelt kõnelevatele Game Presenteritele, on ettevõtte laienemiseks tarvis erinevaid keeli kõnelevaid töötajaid, on viimaste leidmine Eestis lausa topelt väljakutse.

Lahendus

Mitmeid aastaid Live Dealer Stuudio teenuse pakkumist on toonud kaasa palju kogemusi ja õppetunde erinevate digitaalsete värbamiskanalitega toimetamisel. Tänaseks on selgeks saanud väga täpne sihtrühm ning on välja selekteeritud kõige efektiivsemad kanalid õigete kandidaatideni jõudmiseks. Studioworksi puhul toimivad kõige paremini sotsiaalmeedia (Facebook, Instagram) sponsored reklaamid ja andmebaasid, ettevõtte karjäärileht ning spetsiaalsed kampaanialehed.

Erinevaid keeli rääkiva sihtrühma kõnetamiseks on läbi proovitud kõikvõimalikud kanalid ning käidud läbi ka ülikoolid. Värbaja, Kadri Avloi, kirjeldas väga värvikalt oma otsinguid Tallinna Ülikoolis: „ Ükskord sattusin nägema Aasia välimusega inimesi koridoris juttu ajamas, neid oli kokku umbes 6-8 inimest ja värbajana olin loomulikult väga õnnelik ja mõtlesin kohe, et „Jackpot“! Läksin kiirel sammul juttu sobitama ja tutvustasin ennast. Alguses oli päris naljakas, kuna nad olid ääretult ehmunud ja ilmselt imestasid, mis ma neist tahan. Aga vaatamata kohmakale algusele, saime kenasti jutu peale ja vahetasime kontakte.“

Innovatiivse ettevõttena ollakse Studioworksis alati valmis proovima uusi lahendusi ja genereerima lennukaid värbamisideid. Lisaks on välja töötatud ka soovitussüsteem oma enda töötajatele, kes aitavad eelnevale kogemusele toetudes ehitada ettevõttele parima meeskonna.

Peamised õppetunnid, mida meeles pidada

  • Analüüsida väga põhjalikult oma sihtrühma, kes nad võiksid olla, mis kanalitest nad infot koguvad ja panustada värbamisel ainult nende jaoks toimivatele kanalitele. See hoiab kokku vajalikku aega ja eelarvet.
  • Antud valdkonna spetsiifikast lähtuvalt ei ole Studioworksi puhul toiminud töökuulutuste lisamine tööportaalidesse – CV-Online, Cv.lv, CV Keskus, CVMarket.lv, Kandideeri.ee, LinkedIn ja samuti ei toimi väga töökuulutuste lisamine erinevatesse Facebooki gruppidesse.

Väljakutse nr 3

Kuidas hallata tuhandeid kandidaate, olles ise ajalise surve all?

Kuna eelmisel aastal tegi ettevõte läbi ääretult mahuka värbamisperioodi, värvates 100+ inimest, siis oli kandidaatide haldamiseks vaja leida värbamistarkvara, mis teeks antud protsessi mugavaks ja kiireks. Oli vaja lahendust, kus ettevõte saab kõik kandidaadid hallatud ja kandidaadid saaksid kandideerimisest positiivse kogemuse sh tagasisidestatud ka juhtudel, kui nad soovitud ametikohtadele ei sobinud. Lisaks oli kogu protsessis ettevõtte mainekujundus ääretult tähtis, et Live Dealer Studio teenust populariseerida.

Lahendus

Recrur värbamistarkvara kasutuselevõtt, mis on hoidnud kokku Studioworks värbaja aega, on aidanud hallata kandidaate, lisada töökuulutusi ja jälgida statistikat. Recrur keskkonnas on mugav kandidaatidega ühendust võtta ning süsteem tagab teadmise, et kõik kandidaadid on saanud tagasisidet ning keegi ei ole jäänud vastuseta. Lisaks annab Recrur ülevaate kandidaatide arvust vastavalt positsioonile, tagab kandidaadi positiivse kogemuse, kiirendab värbamisprotsessi ning annab ülevaate statistikast.

„Recrur on aidanud meil hallata kandidaate ning hoidnud kokku väärtuslikku aega, mis alustava ettevõtte loomisel ning mahukal ja kiirel värbamisel on väga oluliseks teguriks“, kinnitab Studioworks personalijuht, Britta Burket.

Tähtsad nüansid, millele tähelepanu pöörata

Valides tarkvara, on oluline jälgida mitte ainult pakutavaid funktsionaalsuseid, vaid ka seda, et tarkvara sobituks teie ettevõtte spetsiifikaga, oleks olemas igapäevane klienditugi ning ettevõttes oleks kokku lepitud kindlad mõõdikud, mida pidevalt jälgitakse ja analüüsitakse. Näiteks Studioworksis on kokku lepitud järgmised mõõdikud (kandidaatide arv, sobiva valiku tegemise kiirus, kandidaadi positiivne kogemus, värbamiskampaania ulatus ja statistika).

Kellel värbamise digitaliseerimine käsil, siis siit blogist leiab 5 olulist sammu edukaks tarkvara juurutamiseks.

Kuhu Studioworks tänaseks jõudnud on?

Studioworks personalijuhi sõnul on küll väga palju aastaga saavutatud, aga jätkuvalt on õppida, areneda ja muuta olemasolevaid süsteeme ning protsesse paremaks. Jätkatakse ka tempokalt meeskonna ning stuudio kasvatamist.

  • On üles ehitatud tugev ettevõte ja meeskond, mis koosneb juba 150-st liikmest.
  • Live Dealer Studio opereerib 8 lauaga ning töötab 24/7.
  • Game Presenterite ametikoht on Eestis oma sihtrühma seas juba tuntum, mis lihtsustab mõnevõrra tänaseks ka värbamist.
  • Game Presenterite vahendusel on mängijatel võimalus valida kolme erineva live kasiinomängu vahel – Baccarat, Sic Bo and Roulette.

Kokkuvõtteks võib Studioworks näitel kinnitada, et ka kõige võimatumates olukordades on alati olemas lahendused. Isegi, kui valdkond on tundmatu, ametinimetused esialgsel vaatlusel „kahtlased“ ja värvata on vaja lühikese ajaga üle 100 inimese, saab nutikate värbamismeetodite, järjepideva kommunikatsiooni ja ettevõtte mainekujundusega terve sektori üles ehitada. Ning kasutades õiget värbamistarkvara, on võimalik kogu meeskonna komplekteerimise protsess muuta kiireks, efektiivseks ja mugavaks.

Aitäh Studioworks personalijuhile, Britta Burketile, ja värbajale, Kadri Avloile, oma valdkonna telgitaguseid avamast ning lugejaid läbi põnevate Live Dealer Studio värbamisväljakutsete juhendamast.

Tuult tiibadesse ja edu edaspidiseks!

Tarkvara ja teenuste info

Mul on hea meel tutvustada Sulle Recrur’i poolt pakutavaid võimalusi teie organisatsiooni värbamise lihtsustamiseks ja järgmisele tasemele viimiseks.

Palun võta minuga ühendust, arutame ja leiame just teile parima lahenduse.

Recruri tasuta äpp on saadaval Google Play Stores, selle kasutamiseks vajad Recruri kontot.

Soovid proovida?

Loo tasuta konto ja proovi ise. Ei võta rohkem kui mõni minut.

Kasutajatugi

image/svg+xmlGDPR

Kogu info Recruris on talletatud vastavalt GDPR andmekaitse seadustele ning sind teavitatakse aegsasti andmete aegumisest.

Recrur värbamistarkvara kuulub EASi Arenguprogrammi, mille raames toetatakse Recruri Euroopa Regionaalarengu Fondist aastatel 2018-2022 summas 436 500€, eesmärgiga Recruri arendada ja globaalselt lansseerida (vähemalt 45% käibest).